Nu er er det tre dage siden jeg for første gang blev kastet ud i en asynkron læreproces, hvor jeg via Blog skulle bearbejde Knud Illeris' tre lærings dimensioner i forhold til brugen af digitale teknologier i min undervisning. Jeg må her indrømme, at jeg var lidt forbeholden overfor, om jeg kunne se mig selv få noget lærigt ud af at skulle lave et indlæg på en Blog. Vil det give mening for mig? ....
Som sagt; så er der nu gået tre dage og jeg er stadig 'høj' over den proces mig og min kollega Nils havde over Bloggen. Det, at jeg skulle fordybe mig i en faglig tekst af Knud Illeris og forholde mig til hans læringsteorier i forbindelse med digitale teknologier, var meget meningsskabende, og det, at jeg vidste en anden skulle læse det jeg skrev, fik mig til at reflektere mere over det jeg skrev end hvis jeg selv havde læst og lavet notater til Illeris' tekst. 😇 Jeg må sige, at min skepsis har lagt sig .... nu har jeg mærket på egen krop, når læring fungerer for mig. Så de sidste tre dag har mine tanker kørt rundt med forskellige læringsforløb, hvor jeg kan krydre min undervisning med asynkrone digitale læringsforløb.
Dagens opgave: Jeg synes, det er godt, at I har valgt at lægge denne måde at opleve undervisning på, så tidligt i forløbet. Jeg tænker, at det at have oplevet denne form for asynkron læring, gør at jeg/vi, som studerende, bedre kan fornemme om asynkron UV-forløb passer ind i forhold til de mål vi skal formidle. Samtidig kan jeg/vi introducere eleverne for, hvordan selve læringsformen er og her er det jo godt at referere til egne erfaring.
Feedback fra Marianne den 5. feb. 2018 https://metro-digitek.blogspot.dk/2018/02/opsamling-pa-aynkront-lringsforlb.html
Feedback fra Marianne den 5. feb. 2018 https://metro-digitek.blogspot.dk/2018/02/opsamling-pa-aynkront-lringsforlb.html
Kommentarer
Send en kommentar