Gå videre til hovedindholdet

Indlæg C - Mine tanker om brugen af asynkrone læreprocesser.

Nu er er det tre dage siden jeg for første gang blev kastet ud i en asynkron læreproces, hvor jeg via Blog skulle bearbejde Knud Illeris' tre lærings dimensioner i forhold til brugen af digitale teknologier i min undervisning. Jeg må her indrømme, at jeg var lidt forbeholden overfor, om jeg kunne se mig selv få noget lærigt ud af at skulle lave et indlæg på en Blog. Vil det give mening for mig? ....

Som sagt; så er der nu gået tre dage og jeg er stadig 'høj' over den proces mig og min kollega Nils havde over Bloggen. Det, at jeg skulle fordybe mig i en faglig tekst af Knud Illeris og forholde mig til hans læringsteorier i forbindelse med digitale teknologier, var meget meningsskabende, og det, at jeg vidste en anden skulle læse det jeg skrev, fik mig til at reflektere mere over det jeg skrev end hvis jeg selv havde læst og lavet notater til Illeris' tekst. 😇 Jeg må sige, at min skepsis har lagt sig .... nu har jeg mærket på egen krop, når læring fungerer for mig. Så de sidste tre dag har mine tanker kørt rundt med forskellige læringsforløb, hvor jeg kan krydre min undervisning med asynkrone digitale læringsforløb. 

Dagens opgave: Jeg synes, det er godt, at I har valgt at lægge denne måde at opleve undervisning på, så tidligt i forløbet. Jeg tænker, at det at have oplevet denne form for asynkron læring, gør at jeg/vi, som studerende, bedre kan fornemme om asynkron UV-forløb passer ind i forhold til de mål vi skal formidle. Samtidig kan jeg/vi introducere eleverne for, hvordan selve læringsformen er og her er det jo godt at referere til egne erfaring.

Feedback fra Marianne den 5. feb. 2018 https://metro-digitek.blogspot.dk/2018/02/opsamling-pa-aynkront-lringsforlb.html

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

DigiTek & Læring set ud fra Illeris Læringsdimensioner

I dette blogindlæg vil jeg anvende Knud Illeris´ læringstrekant, og ud fra den vil jeg forholde mig til, hvordan jeg via hans tre dimensioner;  Indhold, Drivkraft og Samspil , kan se, at jeg kan inddrage digitale medier i undervisningen, således der vil ske en læring for eleverne i min undervisning på Social og Sundhedsskolen i Køge. Illeris´ grundlæggende forståelse for læring, ser han som, at der skal være samspil mellem individet og dets omgivelser samt at individet skal opleve at indholdet og motivationen for læring giver mening i samspillet med den sociale kontekst som individet befinder sig i. I forbindelse med, at jeg vil forholde mig til, hvordan jeg kan anvende digitale medier i min undervisning, er det i følge Illeris vigtigt, at jeg forholder mig til, at alle tre dimensioner kommer i spil .... og hvordan vil jeg så det? Jeg vil nedenfor tage udgangspunkt i Illeris´ tre dimensioner og igennem dem forholde mig til, hvordan det digitale medie kan understøtte hans læring

Udkast til e-læringsforløb om rengøringskemi GF2 SSA

Evaluering - Feed up, Feed back og Feed forward

7. Undervisningsgang - DigiTek - Evaluering Vi sidder pt. med grundforløbselever på GF2 sosu, som er i gang med deres dokumentationsopgaver i naturfag omkring kost og ernæring. Feed up på opgaveniveau: Vi indleder med mål for temaet (som også er mål der indgår i grundforløbets afsluttende prøve i naturfag). Her er der altså tale om feed up - med andre ord. Hvor skal vi hen? Her opererer vi på opgaveniveau og for så vidt også på indhold.  Feed up på procesniveau : Samtidig introduceres til, hvor eleverne skal hen på procesniveau . Vi fortæller om den naturvidenskabelig skabelon, der skal anvendes. Her placerer vi vores "feedback" stadig som feed up. Feed back på opgaveniveau + Feed forward på opgaveniveau : Vi går rundt blandt eleverne, der arbejder individuelt i denne dokumentationsopgave og vejleder. Vi stiller dem spørgsmål ift., hvor de er i opgaven, dvs. vores spørgsmål er meget minded på indholdet ift. målene. Når eleverne så melder tilbage, hvor