Gå videre til hovedindholdet
Jeg har den fornøjelse at skulle præsenterer N. Marcussen og her er det vigtigt at få på plads, at jeg ikke er i familie med Hr. Marcussen,  selvom jeg har sammen efternavn nemlig Markussen. Her er den stor forskel c´ét og k´et.

N. Marcussen arbejder som underviser på ZBC Velfærd, hvor han hovedsageligt underviser i dansk og samfundsfag. Han er uddannet på RUC i 1996 som Cand. Mag. samfundsfag og dansk og har siden 1996 arbejdet på en sprogskole og nu på ZBC Velfærd.

N. Marcussen´s opfattelse af, hvad der er vigtigt som underviser på en erhvervsskole, er at give en dannelse, en dannelse hvor eleverne reflekterer kritisk over deres praksis og fag samt at eleverne skal kunne opleve fællesskabet styrker.

.....

Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

DigiTek & Læring set ud fra Illeris Læringsdimensioner

I dette blogindlæg vil jeg anvende Knud Illeris´ læringstrekant, og ud fra den vil jeg forholde mig til, hvordan jeg via hans tre dimensioner;  Indhold, Drivkraft og Samspil , kan se, at jeg kan inddrage digitale medier i undervisningen, således der vil ske en læring for eleverne i min undervisning på Social og Sundhedsskolen i Køge. Illeris´ grundlæggende forståelse for læring, ser han som, at der skal være samspil mellem individet og dets omgivelser samt at individet skal opleve at indholdet og motivationen for læring giver mening i samspillet med den sociale kontekst som individet befinder sig i. I forbindelse med, at jeg vil forholde mig til, hvordan jeg kan anvende digitale medier i min undervisning, er det i følge Illeris vigtigt, at jeg forholder mig til, at alle tre dimensioner kommer i spil .... og hvordan vil jeg så det? Jeg vil nedenfor tage udgangspunkt i Illeris´ tre dimensioner og igennem dem forholde mig til, hvordan det digitale medie kan understøtte hans læring

Udkast til e-læringsforløb om rengøringskemi GF2 SSA

Evaluering - Feed up, Feed back og Feed forward

7. Undervisningsgang - DigiTek - Evaluering Vi sidder pt. med grundforløbselever på GF2 sosu, som er i gang med deres dokumentationsopgaver i naturfag omkring kost og ernæring. Feed up på opgaveniveau: Vi indleder med mål for temaet (som også er mål der indgår i grundforløbets afsluttende prøve i naturfag). Her er der altså tale om feed up - med andre ord. Hvor skal vi hen? Her opererer vi på opgaveniveau og for så vidt også på indhold.  Feed up på procesniveau : Samtidig introduceres til, hvor eleverne skal hen på procesniveau . Vi fortæller om den naturvidenskabelig skabelon, der skal anvendes. Her placerer vi vores "feedback" stadig som feed up. Feed back på opgaveniveau + Feed forward på opgaveniveau : Vi går rundt blandt eleverne, der arbejder individuelt i denne dokumentationsopgave og vejleder. Vi stiller dem spørgsmål ift., hvor de er i opgaven, dvs. vores spørgsmål er meget minded på indholdet ift. målene. Når eleverne så melder tilbage, hvor